loader

Masz szkodę komunikacyjną?

W Pekao Leasing oferujemy szybkie zgłoszenie szkody i kompleksową obsługę procesu likwidacji szkody. Niezależnie od tego, gdzie masz ubezpieczony pojazd, zapewniamy bezgotówkową naprawę, pojazd zastępczy i minimum formalności. Skontaktuj się z naszym Centrum Obsługi Szkód.

Jak zgłosić szkodę?

Telefonicznie
Szybki kontakt z konsultantem
Online
Formularz zgłoszeniowy
dostępny 24/7
Online - warsztat
Centrum Obsługi Szkód: 800 506 441 lub 22 54 82 444
 
Formularz online: https://szkodypekao.rafauto.pl
 
Wyszukiwarka serwisów: sprawdź

Zgłoś szkodę komunikacyjną:

zgłoś szkodę

Co będzie potrzebne do zgłoszenia szkody komunikacyjnej?

  • Dowód rejestracyjny pojazdu.
  • Prawo jazdy kierowcy.
  • Polisa OC/AC.
  • Opis zdarzenia i oświadczenie sprawcy lub notatka policyjna.
  • Zdjęcia uszkodzeń pojazdu.

Przy naprawie samochodu osobowego skorzystaj z naszej sieci naprawczej i skorzystaj z korzyści jakie dajemy z naprawy pojazdu w warsztacie współpracującym z nami:

  1. Pojazd zastępczy na czas naprawy (samochód osobowy, jeśli naprawa trwa dłużej niż 1 dzień).
  2. Bezgotówkowa naprawa w warsztacie współpracującym z 2-letnią gwarancją.
  3. Pokrycie 100% VAT-u z faktury po zapłacie kwoty netto przez ubezpieczyciela (nie dotyczy umów pożyczki).

Likwidacja szkody komunikacyjnej

 

  1. Zgłoszenie szkody (telefon / online).
  2. Weryfikacja zgłoszenia przez Centrum Obsługi Szkód.
  3. Skierowanie pojazdu do warsztatu współpracującego.
  4. Oględziny i wycena naprawy.
  5. Naprawa bezgotówkowa i zapewnienie pojazdu zastępczego.
  6. Odbiór pojazdu z 2-letnią gwarancją.

Zgłoś szkodę komunikacyjną:

zgłoś szkodę


FAQ - najczęstsze pytania

FAQ - najczęstsze pytania

Co zrobić w przypadku szkody komunikacyjnej?

1. W razie potrzeby wezwij policję (bezwzględne zgłoszenie policji w przypadku, gdy są poszkodowane osoby, doszło do ataku wandalizmu lub sprawca szkody nie chce podpisać oświadczenia o zdarzeniu drogowym.
2. W razie potrzeby wezwij pogotowie ratunkowe.
3. Ustal sprawcę wypadku/kolizji i spisz oświadczenie. Oświadczenie powinno zawierać:

  • •    Informacje dotyczące daty, godziny, miejsca i okoliczności powstania szkody
  • •    Dane osoby kierującej pojazdem sprawcy,
  • •    Dane pojazdów (marki, nr rejestracyjne),
  • •    Nazwę i adres towarzystwa ubezpieczeniowego, w którym pojazd sprawcy został ubezpieczony,
  • •    Numer polisy OC oraz daty jej ważności

4. Jeśli pojazd jest unieruchomiony skorzystaj z pomocy Assistance z miejsca wypadku (warunkiem świadczeń assistansowych jest często niezwłoczne powiadomienie ubezpieczyciela z miejsca wypadku).
5. Zgłoś wypadek lub kolizję do Pekao Leasing pod numer 22 54 82 444 nasz operator poinformuje Cię czy będzie potrzebne oddzielne zgłoszenie do Ubezpieczyciela
 

Czy muszę zgłaszać szkodę do ubezpieczyciela?

Szkoda powinna być zgłoszona w pierwszej kolejności do nas najszybciej telefonicznie pod numer  22 548 24 44 – w większości przypadków infolinia zgłasza szkodę do zakładu ubezpieczeń.

Jak długo mogę korzystać z pojazdu zastępczego?

Pojazd zastępczy wydawany przez serwisy współpracujące przysługuje na czas naprawy. Jeśli chodzi o pojazd zastępczy z Assistance to ten okres zależny jest od posiadanego wariantu assistance. Przy likwidacji szkody z polisy OC auto zastępcze przysługuje na okres technologicznego czasu naprawy.

Co w przypadku kradzieży przedmiotu leasingu lub jego części?

W przypadku kradzieży pojazdu, kluczyków, wyposażenia lub dewastacji pojazdu postępuj według poniższych kroków:

  1. Niezwłocznie powiadom najbliższą jednostkę policji (nie później niż w ciągu 12 godzin od stwierdzenia zdarzenia)
  2. Niezwłocznie (najpóźniej w ciągu 12 godzin od daty stwierdzenia zdarzenia) powiadom ubezpieczyciela
  3. Zgłoś szkodę do nas. Zrobisz to najszybciej dzwoniąc pod numer telefonu 22 54 82 444
  4. Prześlij do nas dokumenty pojazdu jak: dowód rejestracyjny i oryginał zaświadczenia z policji o zgłoszeniu kradzieży, kluczyki oraz oświadczenie, że pojazd się nie odnalazł.
  5. Kluczyki odbierze od Ciebie przedstawiciel towarzystwa ubezpieczeń i zdeponuje w bezpiecznej kopercie. Otrzymasz od niego numer tej koperty.

 

Umowę leasingu rozliczymy po wypłacie odszkodowania przez ubezpieczyciela.

Co w przypadku szkody całkowitej?

Jeśli uszkodzenia pojazdu są tak duże, że decyzją Ubezpieczyciela nie nadaje się do naprawy postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

  • - Prześlij decyzję Ubezpieczyciela do nas na adres: cls@pekaoleasing.com.pl 
  • - Poinformuj nas, czy decydujesz się na zakup uszkodzonego pojazdu (tkz. wraku)

w przypadku szkody całkowitej leasingobiorca podejmuje decyzje czy chce wykupić pojazd w stanie uszkodzonym czy leasing ma go sprzedać.
Jeśli nie chcesz odkupić uszkodzonego pojazdu, prześlij do nas jego dokumenty: dowód rejestracyjny lub pokwitowanie zatrzymania dowodu przez policję (oryginał), drugi kluczyk (jeden kluczyk zostaw przy pojeździe), książkę serwisową i gwarancyjną, książkę instrukcji obsługi.

  • - Poinformuj nas, czy decydujesz się na naprawę pojazdu 

Masz możliwość naprawy pojazdu mimo szkody całkowitej na Twój wniosek sporządzimy porozumienie do umowy, a odszkodowanie, które wypłaci Ubezpieczyciel na nasze konto za szkodę zwracamy po spełnieniu warunków porozumienia. 

  • - Umowę leasingu z uwagi na szkodę całkowitą rozliczymy po wypłacie odszkodowania przez ubezpieczyciela i sprzedaży pozostałości przedmiotu leasingu.